donderdag 2 september 2010

De angst voorbij

Lieve medemensen, broeders en zusters hier op aarde

Er is al zoooveeeel geschreven en gedeeld over wat er zoal aan het gebeuren is hier op Moeder Aarde, daar waar we op dit moment doorheen gaan.
En wat is dat dan... waarvoor de titel 'de angst voorbij'?

Voor mij is het belangrijk dat het aan ieder duidelijk is, dat het een keuze is die je zelf dient te maken, kies je voor angst of voor liefde? Een andere keuze is er niet.
Je kan kiezen om je te 'laten vangen' door alle 'negatieve berichten' die er je huis, je leven binnenstromen, en deze berichten je eigen angst(en) laten voeden.
Je kan ook kiezen om in je eigen Liefde te blijven stromen, om compassie te hebben voor wat er via de media doorgegeven wordt. En als er medemensen, dieren of ander levende wezens mee gemoeid zijn, kan je daar je Liefde heen laten stromen. Het klinkt simpel en het is simpel, simpel vanuit je hart Liefde laten stromen.

En voel vervolgens dieper, je weet het diep van binnen, waar je in actie dient te komen, dient te ondersteunen, een helpende hand kan aanreiken... en dat vooral simpel vanuit Liefde te doen. Je weet namelijk zelf waar je energie voor hebt, zowel in materiële als in alle andere energie vormen. Een gebed vanuit je hart, vanuit Liefde, kan heel veel doen... geloof in wonderen... je kan ze zelf creëren!

En daar komt een stukje eerlijkheid bij kijken. Want als je iets wil geven wat je eigenlijk zelf niet hebt (op dat moment), als je dan niet eerst je eigen energie aanvult vanuit Liefde, dan ben je een dief van je eigen energie.
Hoe kan je voor jezelf checken of je goed in eigen energie stroomt? Ik geef je een makkelijk voorbeeld:
als iemand jou om water vraagt en je hebt een glas in je handen die leeg is, kan je die persoon geen water geven. Dus als je visualiseert, kijkt, naar hoe vol je eigen glas is, weet je wat je kan geven. Dit voorbeeld kan je toepassen op materiële energie en ook op fijn stoffelijke energie. Wat op dat moment niet voor jezelf door jezelf heen stroomt, kan je niet aanreiken aan een ander. Zo simpel is het.
En daarbij duurt eerlijk zijn -met jezelf en de ander- het langst.
Als je eerlijk durft te zijn en zegt; ik zou je wel water willen geven maar heb het zelf ook niet, geef je al een groot cadeau. Aan jezelf en daardoor ook aan de ander, door eerlijk te zijn. Je doet niet net alsof en geeft een leeg glas aan of dat je je eigen gevoel van dorst doorgeeft.
Hetzelfde geldt als je veel hebt en je kan (wil) het niet delen. Ook dan is dat iets wat je jezelf aandoet. Mijn waarheid is dat ieder en alles deel van mij is. In vele oude culturen is dat een gegeven. Alles wat er is, is deel van elkaar. Iedere cel in mij vertegenwoordigt iemand, iets wat bestaat, de ander van mij. Kijk bijvoorbeeld eens naar de film POWDER, één van mijn favoriete films, daar wordt veel kennis aangereikt.

Mijn vader had een gezegde waar ik veel aan heb gehad en blij mee ben, hij zei; een eerlijk mens kan niet in geld rijk zijn. Ik vroeg hem hoezo niet? Zei hij, een eerlijk mens zal altijd delen wat ie heeft, en zo op een andere manier rijk zijn dan in geld en gewin voor eigenbelang. DANK je papa, voor deze wijze les!

Bij deze mijn uitnodiging aan jou, ga je eigen angst voorbij, leef in en vanuit Liefde, deel wat je te delen hebt. Jou eigen waardevolle ZIJN bijdragen, Ten Gunste van het Grote Geheel =  inclusief jezelf.

RegenboogHart groet, Lucia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten