vrijdag 17 september 2010

Leer momenten: het jin en yang van het leven op Moeder Aarde

Alle ervaringen in je leven zijn leermomenten, het is aan jou om te kiezen of je zo'n moment nog een keer wenst te beleven of dat je een volgende keer anders handelt.


Vaak hoor je 'als de intentie goed is' werkt het en is het goed.
Toch wil ik ieder erop attent maken dat er een keerzijde zit aan deze uitspraak.
Het zou voor jou kunnen betekenen dat jij je eigen gevoel over een ervaring los laat, want het is toch 'goed bedoelt' van de ander.
Hoe zit het dan als je het laat om te reageren op wat jij voelt?
Ontneem je die persoon dan de mogelijkheid om anders naar eigen handelen te kijken? Om samen te leren en te groeien?

Hmmm...  ik nodig je uit om wakker te worden.

Hoe goed bedoeld ook van degene die je iets aanbiedt of door wie je een ceremonie laat begeleiden, het is mogelijk dat er bij 'onwetendheid' en/of vanuit de ratio handelen (een aangeleerd niet 'eigen kennis' handeling) een bijwerking zit waar je anders op gereageerd had als je geluisterd had naar je 'gut feeling'.

Als je twijfel hebt, of als je een onprettig gevoel krijgt bij een ceremonie of tijdens een sessie van wie dan ook, !inclusief ondertekende!, geef dat dan aan.
Stel vragen over wat er onduidelijk voor je is en/of waar je mee zit. Beter teveel vragen dan dat je met twijfel en een naar gevoel rond blijft lopen!
Zorg alsjeblieft goed voor jezelf. Wees Liefdevol voor jezelf . Vertrouw je eigen gevoel, je eigen hart, je eigen intuïtie. Negeer het 'kippevel' gevoel niet, je 'gut feeling'. En je hart laat je weten of het 'kippevel' positief of negatief voor je is.

Mijn goed zorg dragen voor mijzelf begint 's morgens met te voelen hoe mijn lijf en auraveld stroomt, en hetzelfde herhalen voordat ik in bed stap 's avonds. Door dit bewust te doen, neem ik mijn eigen gevoel en lichaamstaal serieus. Neem mijn verantwoordelijkheid voor alles wat er in mijn leven is en gebeurt.

Ik nodig hierbij iedereen uit: Behoud in ALLE gevallen je eigen verantwoordelijkheid.
Realiseer dat jij ook de enige bent die verantwoordelijk IS voor je eigen welzijn.
Check altijd hoe iets wat er gebeurt, wat je beleeft, voor jou voelt en hoe het voor jou is. Jij bent jij! Je hebt je eigen waarheid. Helemaal niemand kan voor jou invullen wat waarheid is, enkel jij.
Houd je eigen tempo aan en loop je eigen pad op Moeder Aarde. Respecteer jezelf. Respecteer Moeder Aarde. Jouw pad is uniek en waardevol!


Nu wil ik iets met je delen om je wakker te houden... of misschien wel om je wakker te maken.

VORTEX HEALINGEN / VORTEX AKTIVATIE/MEDICIJNWIEL CEREMONIËN en alle andere begeleiding vormen en ceremoniën.

Allereerst wil ik delen dat ik ieder die verantwoord , Ten Gunste van Grote Geheel, omgaat met energie werk en ceremoniën eer en respecteer. Er zijn er gelukkig velen die dat doen.
Alle vormen begeleiding van een persoon bij zijn of haar eigen healing - welke door iemand die bewust is waar hij~zij mee bezig is - werkt positief door voor de persoon, en zal de zelf healing bevorderen.

Gelukkig zijn er bij alle beroepen 'natuur talenten'. Zij die geboren zijn en al jong weten dat ze voorbestemd zijn om in dit leven boer, schoenmaker, architect, dokter, bakker, verhalen verteller, muzikant, timmerman, boekhouder, kruiden vrouw, monnik, technicus, piloot, etc. te zijn. Zij voelen het als hun 'roeping' = be-roep.

Zo ook zijn er die geboren worden om dienstbaar te zijn aan de medemens als helderziende, helder horende, helder wetende, helder voelende. Mensen die geboren worden om de medemens te begeleiden helderheid te verkrijgen in het eigen levenspad, om zichzelf te helen. Om ze bij te staan en ze te herinneren aan wie ze werkelijk zijn. Dat beroep is net zoals het bij ieder ander beroep hoort te zijn, een 'roeping'.

Laten we allen hier aan denken en vanuit ons hart weten dat we elkaar allemaal aanvullen. Ik respecteer en eer de bakker, de stratenmaker, de tandarts, de vroedvrouw, de boer en de jurist. Ik respecteer allen die vanuit hun hart datgene bijdragen waarvoor ze hier op Moeder Aarde zijn. Allen die Ten Gunste van het Grote geheel samenwerken, in verscheidenheid van zijn. Samen één zijn.

*****************************

Hierbij deel ik vanuit mijn HART ervaringen welke ik de laatste jaren steeds vaker tegenkom bij het begeleiden van mensen die mij vragen hun huis energetisch te reinigen en te ontstoren. Vaak voelen ze zichzelf niet goed in eigen lijf en omgeving. 

Ik deel deze ervaringen om iedereen aan te geven dat het goed is bewust te zijn dat alle ceremoniën en sessies serieus dienen te worden genomen. Dat het geen 'spelletjes' zijn of iets om aan mee te doen vanwege dat het een 'hype' is om het ook gedaan te hebben. Of om je voor te doen als healer van een ander of als begeleiding, terwijl je half niet weet wat je doet en wat het inhoudt. Bovendien is ieder enkel zijn -haar eigen healer. Jij kan enkel jezelf helen, dat geldt voor iedereen.
Een ander kan begeleiding vragen en toestaan bij eigen helen.
(Dit is de reden dat ik mijzelf ook géén 'healer' noem. Ik kan enkel mijzelf helen en een ander begeleiden in eigen helen. Daarmee respecteer ik de ander als mijn gelijke, de ander van mij.)
.

Bij een begeleiding is één van mijn eerste vragen of men weet wanneer men deze verandering in eigen lichaam of huis is gaan ervaren. Wat er in de periode rondom deze verandering gebeurde.

Het blijkt steeds vaker dat men het is gaan ervaren na een spiritueel gebeuren. Een healing, een vortex activatie in of rondom het huis, een medicijnwiel ceremonie, of iets soortgelijks.
Soms herinnert men zichzelf niet wat er gebeurt is gedurende die periode.
Als ik het dan in de sessie vraag aan het lichaam van de persoon of aan de betreffende plek, zie ik een beeld en hoor ik wat de oorzaak is. Ook dan blijkt meestal dat men iets in ‘spirituele zin’ heeft gedaan wat met de boven omschreven onderwerpen te maken heeft.
Wat het beeld mij laat zien is dat er bij de betreffende gebeurtenis een deur, raam, poort, spiraal geopend is en dat er nadien onzorgvuldig mee is omgegaan. Dat er géén correcte afsluiting is geweest. Dat daardoor een opening achter blijft in het energie veld, het auraveld, waar vervolgens van alles 'binnen' kan komen. In betreffende sessie is de gecreëerde opening voor de persoon onbewust open gebleven. De betrokken mens(en) zijn zich niet geheel bewust wat er op deze manier als vervelende bijwerkingen (kan) gebeuren met de mensen die ze hebben begeleid of die deel hebben genomen aan de ceremonie.

Om een duidelijk beeld te geven van wat een gevolg kan zijn, omschrijf ik een begeleiding welke ik in praktijk gezien en beleeft heb: De persoon in kwestie zag ik met een vreugdevol gezicht in Lichtenergie omhuld liggen op een behandel tafel. Ik zag handen in Licht omhuld plekken op en rond het lichaam van deze persoon behandelen.
In het auraveld en door de materie ontstonden draaiende spiralen, poorten... openingen.
Het licht stroomde in prachtige kleuren, energie en lijntjes werden opnieuw verbonden. Helend.
Helemaal gelukkig stond de persoon op en liep naar buiten. De poorten zag ik nog helemaal open staan.
Het beeld ging iets sneller. Vervolgens zag ik de persoon enkele dagen later verward lopen. Nog enkele dagen verderop in het beeld was de persoon héél moe en verward.
Zowel de open poorten zelf, als de verstorende - inbrekende - energieën in en bij de aura, waar deze persoon onbewust van was, waren de reden van het moe voelen en het verward zijn.

Ik heb gevraagd wat ik hier mocht doen om deze persoon te begeleiden. Voor haar mocht ik de openstaande poorten energetisch opschonen en haar auraveld weer sluiten. De bij haar auraveld aangekleefde geesten - overgegane zielen- bewust maken van hun positie, en ze aan de begeleiders van de betrokken geesten overdragen in het Licht. Als afsluiting van deze sessie mocht ik haar bewust vertellen wat er allemaal aan de hand was geweest, en heb ik haar enkele mogelijkheden om haar eigen energieveld te verzorgen aangedragen. Na deze sessie was ze haar verwarde gevoel en moe zijn weer te boven en voelde zich herboren.

Een ander voorbeeld van een huis.
Bij dit huis was een medicijnwiel geactiveerd (wat ook een soort vortex/portaal is), waarbij de stenen die gelegd worden de beschermers en poortwachters van het wiel zijn. In vele natuurvolkeren benoemd men de stenen ook als stone people, het stenenvolk. Het zou buiten gelegd worden en blijven liggen. Doordat het regende heeft degene besloten het binnen in huis te leggen. Na afloop van de ceremonie heeft de persoon beslist dat ieder de eigen mee gebrachte steen weer mee naar huis kon nemen.
De stenen waren deze keer dus meteen na de ceremonie weggehaald. Er was verwarring onder de deelnemers, niemand had verwacht de steen weer mee te mogen nemen.
U kunt, nu ik de functie van de stenen heb verteld, zich misschien voorstellen wat voor beeld ik zag.

Nadat het medicijnwiel weg was gehaald, zonder goede afsluiting van de energie, had de persoon die in het betreffende huis woonde, verschillende nare en vreemde ervaringen. De persoon was heel erg geschrokken van de gebeurtenissen welke er in het huis gebeurde, en kon het helemaal niet plaatsen. Logisch, daar deze persoon zelf liefdevol in het leven stond en positief bezig was.

Één van de  vervelende ervaringen waar de persoon van schrok was dat een meditatie cd in de installatie met een knal in 3 stukken brak toen ze deze opzette na het neerzetten en weer weghalen van het medicijnwiel.

Ook hier heb ik de poort welke nog open stond opgeschoond en energieën van entiteiten die daar 'niet thuis' waren over gedragen aan hun begeleiders in het Licht.
De persoon die er woonde heb ik enkele vormen van energetisch reinigen mogen aanreiken en hoe contact te maken met voor deze persoon bereikbare ceremoniële plekken. Ook heb ik een vorm om deze poort te sluiten en te openen mogen aanreiken. Nadien was het huis weer helemaal energetisch schoon en de persoon stroomde weer goed in eigen energie.

De moraal van het verhaal:
In ALLES zit een les. Wees bewust van wat je doet en wat je toestaat. Neem niets zomaar klakkeloos en blind aan. Luister naar je eigen hart, je guts, je gevoel. Geef ook op het moment zelf aan als er iets is wat voor jou raar of naar voelt. 
Leef in en vanuit Liefde.


Namasté, Kia Ora, Tashi Delek, ik groet het Goddelijke jou, grüss Gott

Geen opmerkingen:

Een reactie posten