vrijdag 8 juli 2011

Wat en waar zit je emotionele lichaam?

Wat wordt er bedoelt met je emotionele lichaam?

Je hebt toch altijd gedacht en gehoord dat je gewoon één lichaam hebt. Zit er dan meer in je ene lichaam?
Is het dan toch niet gewoon 1 lijf?

Nee, voor mij is het een totaal plaatje van wat er allemaal aanwezig is, wat jij in het GEHEEL bent.

Je hebt vast al eerder de opmerking gehoord: lichaam, geest en ziel. Dat zijn al 3 vormen/ bewoordingen van de energie wat 'JIJ' in jouw lichaam  inhoudt.
En dan deel ik hier mijn waarheid over het totale zijn van het lichaam. Voor mij is het lichaam een materiële vorm van mijn universum. Alles is in mijn lichaam aanwezig. Zo binnen ~ zo buiten.

Één van de delen in mijn lichaam is het emotionele lichaam.
Is dat één plek in mijn lichaam? Zit dat op één orgaan vast of zo? Nee.
Ook het emotionele lichaam zit intern door het hele lijf.
Al je cellen hebben ook een eigen emotie, een geheugen waar je emotionele beleving in is opgeslagen. Niet enkel van gister of vandaag, nee, van je hele leven. Vanaf het begin dat 'JIJ' ontstaan bent.

Je lichaam heeft wel plekken waar de verschillende emoties een 'opslag plaats' hebben. Enkele zijn: 
je lever - o.a. boosheid, woede, frustratie
je nieren - o.a. verdriet, onbegrip, niet durven/kunnen uiten in je relaties
                       (familie, partner, kinderen, vrienden, werk, collegae)
je longen - o.a. angst om te leven/ voor het leven zelf, te zijn die je bent, om tekort te komen
je knieën -  o.a. angst om voor jezelf op je knieën te gaan (je eigen leven flexibel te durven wandelen)

Dat maakt ook dat het van belang voor je algehele gezondheid is om je hele emotionele lichaam schoon te maken.
De opmerking 'laat het verleden toch rusten' kan enkel als het emotionele lichaam opgeschoond en geheeld is.
Zolang dat niet het geval is, zal het om aandacht blijven vragen.

1 van de vormen hoe het om aandacht vraagt is pijn. Wordt daar géén of 'verkeerde' aandacht aan gegeven en ruim je het niet werkelijk op, dan creëer je in je lichaam iets wat men 'ziek zijn' noemt.

Soms heeft je lichaam een emotionele gebeurtenis opgeslagen wat je op het moment zelf niet aan kon of kon verwerken. Op een moment dat je het wel 'aan zou kunnen' komt het dan naar boven. Of komt er een soortgelijke ervaring bij bovenop, een herhalend patroon in je leven.

Het is nu tijd om je emotionele lichaam schoon te maken, zodat je kan handelen en zijn die je BENT hier op Moeder Aarde.

De volgende keer meer over hoe je dat kan aangaan, hoe je emotionele lichaam op te schonen en te helen.

Ik wens ieder een Liefdevolle dag... iedere dag opnieuw ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten