woensdag 4 juli 2012

Bericht van de processie rupsen

Het is weer de periode van het jaar dat de 'processie rupsen' zich laten zien, ook in de laan naar het bos toe waar ik woon.
Met dat ik ze zag heb ik contact met ze gemaakt en gevraagd wat ze willen vertellen, wat ze willen delen.


Foto: Leen Moraal (Alterra)
http://www.natuurkalender.nl/images/Insecten/Alterra_Moraal_eikenprocessierups-nest_klein.JPGDit is wat ze mij vertelden: 
(Rupsen) Wij zijn een spiegel voor datgene wat ' vele mensen' hier in Europa doen, en tonen ook dat er transformatie in het proces mogelijk is ♥
( Lucia) Wat is het dan wat jullie spiegelen ?
(R) Veel mensen hebben moeite om op het eigen pad te lopen, zitten samen in een web, volgen datgene wat zij denken dat 'moet', in plaats van hun eigen Ziele reden van op aarde zijn te leven.
Ze beschadigen en/of vernietigen daarmee datgene wat goed voor hen is, dat wat ze echt nodig hebben.
Wij rupsen zijn een spiegel voor de mogelijke ommekeer, de spiegel dat transformatie mogelijk is.



(L) Wat maakt dat sommigen van jullie mensen aanraken?
(R) Wat is je bekent dat er dan met hen gebeurt ☺
(L) Wat ik weet is dat ze op de plek waar jullie ze aanraken irritatie en brandend gevoel hebben.
(R) Juist, op de plek waar we iemand aanraken mist degene de transformerende energie van vuur. 
Wij brengen daar bij die persoon de mogelijkheid bewust te worden dat de energie op die plek in stroming kan worden gebracht. We geven ons 'medicijn' aan de persoon.
Ons 'kenmerk' voor de mens is dat wij van een kruipende rups in een vliegende vlinder veranderen in 1 leven. Dat is ook een boodschap van ons aan de mens.

(L) Ik ben blij dat jullie dit met mij hebben gedeeld, dank jullie voor het delen.

De eik heeft een eigen energie, welke ook in ieder aangeraakt kan worden doordat de processie rupsen met de energie van deze bomen samen werken om het te laten zien.

Het is aan ieder zelf om aan te gaan en in te zien waar je aangeraakt wordt en wat je mag/kan transformeren.

Vandaag hoorde ik dat de processie rupsen zich vervolgens ook al laten zien in de dennen. Als dat de volgende fase is, moge dan 'de boodschap' aan de mens duidelijk zijn. 


Harte groet aan ieder, Lucia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten